De praktijk | Coronavirus


Beste inwoners van Geldrop,

Wij willen alle inwoners met klem vragen de adviezen van de overheid ten harte te nemen: beperk uw sociale contacten en blijf thuis bij verkoudheidsklachten (zoals niezen, keelpijn, loopneus), hoesten, verhoging of koorts. Ook als u denkt dat de klachten wel meevallen. Deze klachten kunnen het begin zijn van het coronavirus. 
Blijf thuis tot de klachten over zijn en zorg dat u andere mensen niet kunt besmetten.

U hoeft alleen contact met de praktijk op te nemen als u erg ziek of benauwd bent. Kom NIET zonder overleg naar de praktijk.

Wij verwachten een grote drukte de komende periode en maken ruimte om zo goed mogelijk alle inwoners te kunnen blijven verzorgen.

Ons eerste doel is beschikbaar zijn voor patiënten die zorg nodig hebben en laten wachten wat kan wachten. 
Een tweede doel is om veilige zorg te leveren, met bescherming van onszelf en voor al onze patiënten.

Hiervoor treffen we maatregelen:
- Alle patiënten die hoesten of verkouden zijn komen niet op het spreekuur, ténzij de doktersassistente aan de telefoon heeft besloten dat medische beoordeling noodzakelijk is.
- De doktersassistente vraagt aan de telefoon uw klachten uit en bepaalt de vervolgstappen. 
- De doktersassistente vraagt bij alle aandoeningen uit naar koorts, hoesten en verkoudheid. Meet uw temperatuur voor u belt.
- De doktersassistenten hebben nauw contact met de huisartsen.
- We zullen zuinig zijn met het plannen van afspraken voor aandoeningen die kunnen wachten: chirurgische ingrepen, uitstrijkjes bevolkingsonderzoek, gesprekken en chronische klachten.
- De afspraken bij praktijkondersteuners worden zoveel mogelijk afgebeld.
Wij nemen extra hygiënemaatregelen zoals het regelmatig desinfecteren van oppervlakken met alcohol 70%.

In verband met de toename van vragen aan de telefoon verzoeken wij u indien mogelijk gebruik te maken van MijnGezondheid.net of de MedGemak app. Via deze toepassingen kunt u onder andere een vraag stellen of een herhaalrecept aanvragen. Wij zullen hier zo snel mogelijk op reageren. Waar mogelijk zullen wij verwijsbrieven etc naar u mailen zodat u niet naar de praktijk hoeft te komen.

Actuele informatie kunt u vinden op www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus en www.rivm.nl/coronavirus 

Als allerlaatste: blijf alstublieft beleefd naar onze doktersassistenten en beantwoord haar vragen netjes en kordaat. Ook als u ongerust bent en u langer moeten wachten dan u van ons gewend bent. Wij, huisartsen, vertrouwen op onze doktersassistenten en vragen dat ook van u.
Nieuws en mededelingen
Coronavirus stand van zaken eind mei
Coronavirus stand van zaken eind mei
Geplaatst: 26 mei 2020
nieuwste informatie m.b.t. coronamaatregelen in onze praktijk

Lees meer
Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?
Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?
Geplaatst: 21 april 2020
Bent u of uw naaste bezorgd over uw klachten of gezondheid? Twijfelt u of iets kwaad kan? Kijk dan eerst op Thuisarts.nl. Daar leest u wat u kunt doen en of u de huisarts moet bellen.

Lees meer
Toegang tot uw medische gegevens door huisartsenpost
Toegang tot uw medische gegevens door huisartsenpost
Geplaatst: 20 april 2020
Tijdens de coronacrisis kan het gebeuren dat u buiten onze openingstijden een huisarts nodig heeft. Dan komt u bij de huisartsenpost. Of u wordt naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis gestuurd. De artsen op de huisartsenpost en spoedeisende hulp willen u snel kunnen helpen. Het is daarom belangrijk dat zij kunnen kijken naar de medische gegevens die uw huisarts van u bijhoudt.

Lees meer