Nieuws | Ouderenfonds start 'Helpdesk Welkom Online'


Juist nu is online contact nog belangrijker. De Helpdesk Welkom Online beantwoordt vragen zoals: hoe kan ik videobellen, hoe houd ik contact via social media en hoe kan ik online spelletjes spelen met anderen? En wij helpen u ook met vragen als: waar vind ik de laatste informatie over het coronavirus?
U kunt de Helpdesk Welkom Online bereiken op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur via 088-344 2000.
De hulplijn is gratis. U betaalt alleen reguliere gesprekskosten.

Volgens de laatste richtlijnen omtrent het coronavirus is het advies om bezoek aan kwetsbare personen te beperken. Het Ouderenfonds VodafoneZiggo en Samsung zien dat het ‘online zijn’ nu nog belangrijker wordt om die sociale contacten te kunnen behouden. Om juist ouderen hierbij te ondersteunen is de Helpdesk Welkom Online opgezet, waar ouderen van 16 maart tot en met 6 april op werkdagen telefonisch terecht kunnen met online en digitale vragen.

Bij de Helpdesk Welkom Online kunnen bijvoorbeeld vragen worden gesteld zoals: hoe kan ik videobellen, hoe houd ik contact via social media, hoe kan ik online spelletjes spelen met anderen? En we helpen u ook met vragen zoals: waar vind ik de laatste informatie over het coronavirus? De Helpdesk Welkom Online is op werkdagen te bereiken van 9.00 uur tot 17 uur via 088-344 2000.

Verder met het lesprogramma Welkom Online
Wilt u wegwijs worden op het internet? Contact houden met anderen via social media? Videobellen met uw kleinkinderen? Start dan met het gratis, laagdrempelige en online lesprogramma Welkom Online van het Ouderenfonds, VodafoneZiggo en Samsung. U leert stap voor stap van alles over bijvoorbeeld videobellen, filmpjes bekijken, online zoeken en social media. Meteen zelf aan de slag om digitaal vaardiger te worden? Dat kan op www.welkomonline.nl
U kunt zich bij ons aanmelden als u het lesprogramma wilt volgen samen met een vrijwilliger.

Klik hier voor meer informatie over WelkomeOnline


Nieuws
Coronavirus stand van zaken eind mei
Coronavirus stand van zaken eind mei
Geplaatst: 26 mei 2020
nieuwste informatie m.b.t. coronamaatregelen in onze praktijk

Lees meer
Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?
Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?
Geplaatst: 21 april 2020
Bent u of uw naaste bezorgd over uw klachten of gezondheid? Twijfelt u of iets kwaad kan? Kijk dan eerst op Thuisarts.nl. Daar leest u wat u kunt doen en of u de huisarts moet bellen.

Lees meer
Toegang tot uw medische gegevens door huisartsenpost
Toegang tot uw medische gegevens door huisartsenpost
Geplaatst: 20 april 2020
Tijdens de coronacrisis kan het gebeuren dat u buiten onze openingstijden een huisarts nodig heeft. Dan komt u bij de huisartsenpost. Of u wordt naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis gestuurd. De artsen op de huisartsenpost en spoedeisende hulp willen u snel kunnen helpen. Het is daarom belangrijk dat zij kunnen kijken naar de medische gegevens die uw huisarts van u bijhoudt.

Lees meer